Forti Client -20199 Hatası İçin Çözüm Önerisi

2020 yılı itibarıyla tüm Dünya’yı kasıp kavuran Covid-19 Salgını’ndan, Mart ayı dolaylarında Türkiye de nasibini aldı. Hal böyle olunca alınan bazı koruyucu tedbirler kapsamında kurumlar personellerini evden çalışmaya yönlendirdi. Aslında birçok kurum bu çalışma disiplini için hazır değildi. Ancak söz konusu insan sağlığı olduğu için eldeki tüm imkanlar seferber edildi ve bilinmeyene doğru yolculuk başladı.

Evden Çalışma, kulağa hoş gelen ve rahatlık ifade eden bir yöntem gibi görünüyor. Fakat detaylarını düşündüğünüzde ya da düşünülmeyenleri tecrübe ettiğimizde aslında çok basit bir süreç olmadığı ortaya çıkıyor. En kısa yoldan VPN Hesaplarını açtık, personelleri eve gönderdik. Hadi bakalım tam performans çalışmaya devam!!! Bu her zaman mümkün olmuyor maalesef ve beklenmedik sorunlarla karşı karşıya kalabiliyoruz. İşte canlı-kanlı bir örnek.

Bu makalemde de yakın zamanda tecrübe ettiğim ve Türkçe kaynak olmaması sebebiyle kaleme almayı düşündüğüm bir hatanın çözümünden bahsedeceğim.

Cumartesi gece yarısına yakın saatlerde, kullanıcımızdan aşağıdaki ekran görüntüsünü içeren bir bildirim aldım. Yaklaşık 10 gündür sorunsuz çalışan VPN uygulamasının uyarı verdiğini ve bağlanamadığını yazıyordu.

Yaptığım kontroller neticesinde cihaz ve uygulama konfigürasyonu tarafında her şey olması gerektiği gibiydi. Ancak bu bağlantı için yeterli değildi 🙂 Kısa bir arama-tarama faaliyeti sonrasında yabancı kaynaklardan bir takım 3. Parti Uygulamalar yüklenerek hatanın çözüldüğüne dair bilgilere ulaştım. Detayına indiğimde çok da bilinmeyen birkaç forum ortamında farklı noktalara link verilmiş uygulamayı gördüm. Lakin içeriğinden ve kurulum sonrası olabileceklerden emin olamadığım için bu yöntemi tercih etmedim. Yaptığım ilk kontrol sonrasında hatanın uygulama kökenli olduğuna emindim. Bu nedenle mevcut imkanlar dahilinde hatayı çözmek için alternatif yollar aramaya başladım. Bu noktada uygulamayı kaldırıp, tekrar kurmaktansa Onarım seçeneği daha pratik geldi ve hemen Denetim Masası’ndan Program Ekle / Kaldır bölümüne ulaştım. Forti Client uygulamasını seçerek, aşağıdaki gibi Onar ( Repair ) seçeneğine tıkladım.

Kısa süren işlem sonrasında Windows İşletim Sistemi, yapılan değişikliğin aktif olması ve etkilerini görebilmemiz için Yeniden Başlatmamı tavsiye etti, ben de o tavsiyeye uydum ve İşletim Sistemini yeniden başlattım.

Sonuç;

Forti Client üzerinden bağlantının sorunsuz olarak gerçekleştiğini gördük. 🙂

Malum bu dönemde herkes işletme kaynaklarına ulaşmak için VPN ile epeyce ilgileniyor. Belki bir başkasının da başına gelir, bir çözüm önerisi getiremez vb. nedenlerle birkaç satır karalamak istedim. Gerekli olduğu noktada bir başkasına faydası dokunursa ne mutlu. 🙂

Bir sonraki makalemde görüşmek üzere.

 

Yorum bırakın